Tuesday 6 March 2012

Kisah Golongan yang jarang2 ditemui sepanjang hidupku..

Sebenarnya Malas nak menulis tentang hal ini, tp rasanya memag patut aku tulis utk tatapan teman2 yg mungkin dpt memusahabahkan diri dalam menempuhi kehidupan didlam dunia yg penuh pancaroba ini... Begini kisahnya...
Seperti yg semua maklum, aku pernah berkahwin dan menjalani tanggungjawab sebagai ibu tunggal kepada 2 anak dara selama hampir 12tahun tanpa sesen nafkah dari Bapa kandung mereka... Jgn salah faham... Bukan nak complain, malah aku rasa senang tanpa dia ada dlm kehidupan kami. Sejak itu, aku bekerja kuat untuk keperluan ank2 serta keluarga... Disaat itu, keputusan utk berkahwin lagi jauh dari kotak fikiranku walau ramai yg approached. Just bcz aku kenangkan apakah nanti nasib anak2 daraku jika aku berkahwin lagi.. Aku tak mahu memperjudikan nasib mereka lagi tambahan mereka masih kecil... Jadi aku bertekat utk terus berjuang membesarkan mereka dgn kederat yg ada... Aku patot berbangga kerana aku berjaya membesarkan mereka serta meningkatkan lagi taraf keluargaku sendiri walau tidak seberapa, namun nampak perbezaannya... Now mereka sudah meningkat dewasa... Aku faham, masa mereka utk menerajui dunia luar semakin hampir... Maka  mungkin aku tak perlu lagi bersusah2 sgt kerana masing2 dh tahu jaga diri... Dan terlintaslah untuk aku berfikir mahukan seseorang untuk menemani diri...
Niat membuka hati untuk seseorang sudah ada... Tapi Tuhan seakan lebih memahami... Aku bertemu dgn Sang 'Suami' dalam keadaan yg agak lucu... hihhi... Geli hati bila mengenangkan saat2 itu... Mmg tak diduga, Mr. Suami agak comel orangnya... Kerana itulah hati dah terpaut! kuikuikui... To be honest, akulah yang memulakan langkah perkenalan kerana Mr.Suami agak pemalu orgnya... Saat tu aku redah je.. Tak tanya pon dia dah ada Girlfriend ke belum... Pada aku just for friends why not... Cara nak bagi number handphone pon kelakar! Tunggu punya tunggu takde pon call atau sms... Then aku tau la.. Mungkin dia ada GF.. Its ok... Tup Tup after 3month baru aku dpt panggilan dari dia... hhihihi... Planning2 nak tgk wayang sampai cite tu dh nak habis baru sebok ajak >.< Its ok... Then.. Perhubungan kita makin intim... Genap setahun perhubungan, kami diijabkabulkan dgn tali pertunangan & lepas 4bulan seterusnya, kami diNikahkan... Syukur Alhamdulillah... I was sooo Happy with this Life... Never thought in my life having a man who really can accept me for who i am... Having a Families in law yg sangat2 baik & memahami mmg satu Anugerah untuk aku selama mengharungi liku2 kehidupan sebelum ini... Sujud Syukur kehadratnya.. Selepas setahun setengah melayari rumahtangga, kami dikurniakan dgn seorang anak lelaki yg sgt comel! Alhamdulillah... Sekali lagi Tuhan memperkenankan doaku untuk mempunyai a baby Boy... Dan beginilah seterusnya... Kami lalui kehidupan dengan penuh Kesederhanaan.. Alhamdulillah... Semoga aku boleh menikmati keadaan ini sampai ke penghujung nyawa...

Siapa kata hidup ini sentiasa Indah... Tanpa disedari, aku dikejutkan dengan seseorang yang bagi aku tiada kaitan langsung dalam kehidupanku cuba mengganggu ketenteraman. Dia adalah Isteri kepada Bekas suamiku... Entah mengapa tanpa asal usul dia menggila mencetuskan fitnah padaku & anak2ku... Bukan sekadar menggangu di laman FB malah menggangu di number hp ku... Mungkin dia dapat numberku di salah satu blogku.. Untuk urusan kerja, memang aku ada selitkan number  buat customers.
Well... Aku adalah seorang yang amat Positive and having a problem with this kind of situations kadang2 buat aku ingin membalas. Tapi aku cuba buang jauh2 cz aku percaya siapa2 pon yg membaca ape yg difitnahkan terhadap aku, sangat2 keterlaluan... I'm Strong enough to facing this problem even though i bet u, its sooo damn Annoying..
Dengan keadaan dia yg membabi buta bertuli2 menghentam aku dgn fitnah & kutukan, aku jadi pelik. Kenapa dengan dia?? Alasan Utama yang diberikan adalah kerana 'aku cuba mengganggu kebahagiaan perkahwinannya' OMG.....
Aku cuba tenangkan diri dengan 'Kenyataan' Bodoh yg cuba dilemparkan... Lantas baru aku dapt tahu alasan mengapa dia jadi begitu... before that salah satu anakku cuba menelefon bapa kandungnya just to say 'hi'... Then she's find out and straight away asking my daughters 'Why are U still Calling ur dad' WTF! ( Sorry guys ) My daughter never answer the questions bcz for them why they should tell. Then here i goes.. She's getting Crazy... Demi keselamatan & ketenteraman, aku telah membuat report Polis mengenai dia.. Police did called her & talked to her husbands.. The Police man told her if u did it again to me, i will do more actions. I thought after that, is find... Who knows after 3 month she's started again... Well, now... Im not sure what to do with her... For me, She's Psycho & having a mental problem... I dont scared with her cz she's just a rubbish for me.. I'm having a good life now & I Thanks God for that..
Tapi aku rasa Simpati & Sedih dgn keadaan dia yg didalam tekanan yg teramat sangat. Mengenali seorang yg Low Mentality seperti dia buat aku sedar kewujutan golongan ini.. Aku hanya lihat watak ini didalanm drama Indon je.. Tak sangka ada dlm dunia reality... Nway, i'm not surprise at her situations. Aku pernah hidup bersama suami dia.. Kehidupan yang amat sengsara pernah aku rasa.. Syukur jodoh kami tak lama... And i wonder Why She said i'm disturbing Her Happiness... I dont get a clue...
Untuk dia, aku doakan semoga kau cepat2 bertaubat sebelum terlambat... Terlalu banyak dosa yang kau calitkan pada orang yg tak bersalah seperti aku. Aku maafkan. Hanya kau & suami kau yang akan menjawab segala2nya... Semoga kau dapat keredhaan Tuhan & bertemu dengan kedamaian jiwa.. Hidup tak lama.. Cepat2lah bertaubat.... Subhanallah...


No comments:

Post a Comment